Iklan

Jumaat, 4 April 2014

Kelebihan Selawat




Sabda yang diriwayatkan daripada Rasulullah SAW yang bermaksud

1.  ”Sesungguhnya bagi mereka yang paling utama pada hari kiamat bagiku adalah yang paling banyak selawat untukku.”

2.  ” Sesiapa yang membacakan satu selawat kepadaku, nescaya Allah akan berselawat padanya sebanyak sepuluh kali, dihapuskan daripadanya sepuluh kesalahan dan diangkat padanya sepuluh darjat.” (Riwayat Ahmad, al-Nasa’i dan al-Hakim daripada Anas r.a.)

3.  ”Sesiapa membaca selawat untukku pada hari Jumaat 200 selawat, diampuni Allah segala dosanya selama 200 tahun.” (Riwayat al-Dailami daripada Abu Zar r.a..)

4.  ”Sesiapa membaca selawat sepuluh kali pada pagi hari dan sepuluh kali pada waktu petang, maka ia akan memperolehi syafaatku pada hari kiamat.” (Riwayat al-Tabrani dari Abu Darda’ r.a.)

5. ” Dimana sahaja kamu berada, berselawatlah kepadaku nescaya selawat itu sampai kepadaku.” (Riwayat al-Tabrani dari Husain b Ali r.a.)

ruj: Indahnya Hidup Bersyariat 269


sumber : wanmutiara

3 ulasan:

  1. Salam ziarah dan ukhwah,
    Bersama samalah kita mengamalkannya

    BalasPadam
  2. Salam ziarah dan ukhwah,
    Bersama samalah kita mengamalkannya

    BalasPadam
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam